center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Folytatódó honfoglalás
Heszler Róbert, Figyelő, 2007. április 17.

Részlet az interjúból.

Keveset vár, éppen ért kellemesen csalódik a hozzánk érkező tipikus angol turista – mondja Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. (MT) idén kinevezett marketingigazgatója, aki személy szerint a belföldi turizmus híve.

– Mostani megbízatása előtt két évig az MT londoni irodáját vezette, így talán még hallhatta is tavaly a BBC-n, amikor a Balatont népszerűsítő vírusmarketing-kampány volt a téma az egyik műsorban. A KFT együttes Balatoni nyár című slágerét megfilmesítő, neten terjedő animációs filmnek annak idején meglehetősen vegyes volt a fogadtatása. Ön hatékonynak tartotta a reklámot?
– Elérte a célját, mert tavaly éppen a Balatonnál növekedett legdinamikusabban a belföldi turisták aránya, és ebben lehetett valamennyi szerepe a vírusmarketing-kampánynak is. Egyébként a kampány a belföldi célcsoportnak szólt, a BBC műsorában is – ahogy emlékszem – érdekességként hozták fel, hogy Magyarországon ebből milyen ügyet csináltak. Az MT valóban kapott ezzel kapcsolatban kritikákat, de ez is csak azt mutatja, hogy valóban figyelemfelkeltő akció volt.

– Londoni tapasztalatai alapján mennyire ismerik Magyarországot az angolok?
– Alapvetően keveset tudnak rólunk. Budapestet nagyjából be tudják azonosítani, de eléggé homályos és elavult kép él bennük az országról. Éppen ezért, amikor ellátogatnak hozzánk, általában kellemesen csalódnak.

A cikk teljes egészében itt olvasható


Heszler Róbert

Folytatódó honfoglalás, Figyelő, 2007. április 17.